لکه خون از سخت ترین لکه هایی می باشد که می تواند روی مبل ایجاد شود و همواره پاک کردن لکه خون از روی مبل یک چالش بوده است . از آنجایی که این لکه سرسخت و سمج است حتما باید در سریع ترین زمان ممکن و تا تازه بودن لکه، برای پاک کردن لکه خون از روی مبل اقدام نمایید. برای پاک کردن لکه خون مرحله به مرحله و طبق دستور زیر اقدام نمایید تا لکه ی خون به طور کامل از روی پارچه مبل پاک شود و اثری از آثار لکه خون باقی نماند.

قبل از اینکه اقدام به پاک کردن لکه خون از روی پارچه مبل نمایید حتما به برچسب های روی مبل خود توجه کنید و ببینید که برای شستشوی مبل، مجاز به استفاده از چه موادی هستید. اگر مجاز به استفاده از آب هستید می توانید از آب سرد برای پاک نمودن لکه خون استفاده نمایید.

پاک کردن لکه خون از روی مبل
پاک کردن لکه خون از روی مبل

پاک کردن لکه خون از روی مبل با آب سرد

 توجه داشته باشید که بعد از آنکه لکه خون روی مبل ایجاد شد تا لکه خون تازه است با آب سرد و یک دستمال تمیز روی لکه بکشید. آب سرد برای پاک کردن لکه خون از روی مبل بسیار خوب است و کمک می کند تا لکه خون از روی بافت پارچه مبل، جدا شود و راحت تر این لکه پاک گردد و آب گرم به خاطر حرارتی که دارد خون را فعال تر می کند و سبب می شود تا خون به تار و پود پارچه بیشتر نفوذ کند.

 آموزش مرحله به مرحله استفاده از آب سرد برای پاک کردن لکه خون از روی پارچه مبل

*بلافاصله بعد از ایجاد شدن لکه بر روی مبل، آب سرد را آماده کنید.

*پارچه تمیز را به آب سرد آغشته نمایید.

*پارچه را روی مبل بکشید و آرام بمالید. به آرامی پارچه را روی مبل بکشید و ماساژ دهید تا لکه خون از بافت پارچه مبل جدا شود و لکه خون راحتتر پاک گردد.

*مطمئن شوید که خون از پارچه مبل جدا شده است و به طور قابل توجهی لکه خون کاهش یافته است.

*بعد از آنکه لکه خون را تمیز کردید با دستمال مرطوب شده با آب سرد، روی محل لکه ی خون بکشید.

*به آرامی پارچه را روی مبل بکشید تا هر چه کثیفی هست از روی مبل پاک گردد.

*با پارچه ای خشک روی قسمت خیس مبل بکشید تا آب جذب شود و مبل خشک گردد.

*از خشک شدن کامل مبل اطمینان یابید تا مبل بوی نامطبوع و جلبک زدگی نداشته باشد.

یادتان باشد که با استفاده از آب سرد به خوبی می توانید لکه خون را از روی پارچه مبل پاک کنید.

از بین بردن لکه ی خون خشک شده

برای اینکه در منزل لکه ی خون خشک شده روی مبل را پاک نمایید باید ابتدا با مسواک یا برس نرم، لکه خشک شده ی روی مبل را پاک نموده و سپس لکه باقی مانده ازخون را با استفاده از مواد شوینده مناسب پاک کنید.

نکات مهم برای پاک کردن لکه خون از روی مبل

  • حتما از محلول مناسب برای پاک کردن لکه ی خون بر روی مبل استفاده نمایید.
  • برای پاک کردن لکه خون حتما سریع اقدام به پاک کردن از روی پارچه مبل نمایید تا لکه به خورد پارچه مبل نرود.
  • حتما از آب سرد برای پاک کردن لکه خون استفاده کنید.
  • خشک کردن مبل بعد از پاک نمودن لکه خون بسیار مهم است.
  • برای پاک کردن لکه خون از روی مبل حتما از پارچه سفید تمیز استفاده کنید تا از پاک شدن لکه خون اطمینان یابید.

پاک کردن لکه خون از روی مبل

محلول مناسب برای پاک کردن لکه خون از روی مبل، درون ظرفی آماده کنید سپس دستمال سفید تمیزی را به ترکیب ساخته شده آغشته نمایید و بعد از آن به آرامی روی مبل بکشید تا لکه خون از روی مبل پاک شود. حتما از آب سرد برای پاک کردن لکه خون استفاده نمایید و بعد از آن حتما مبل را خشک کنید.

محلول های خانگی پاک کننده لکه خون از روی مبل

  1. استفاده از الکل
  2. استفاده از سرکه
  3. استفاده از آب اکسیژنه
  4. استفاده محلول آب و صابون
  5. استفاده از آمونیاک
  6. استفاده از آب سرد شور
  7. استفاده از نوشابه
  8. استفاده از نشاسته ذرت
  9. استفاده از پودر بچه

پاک کردن لکه خون روی مبل با الکل

مثلا می توانید از پارچه آغشته به الکل برای پاک نمودن لکه خون روی مبل استفاده نمایید اینگونه که پارچه آغشته به الکل را به آرامی روی لکه ی خون مبل بکشید و بعد از آن دستمال آغشته به آب سرد را روی لکه خونی الکل کشیده شده کشیده و سطح را تمیز نمایید. حتما از آب سرد برای پاک کردن استفاده کنید چون آب گرم خون را فعال می کند و سبب می شود اثر لکه خون به تار و پود مبل نفوذ نماید. سپس قسمت تمیز شده مبل را با دستمال خشک کنید تا مبل بوی ماندگی و نا ندهد.

پاک کردن لکه خون روی مبل با سرکه

برای پاک کردن لکه خون از روی مبل می توانید از سرکه کمک بگیرید. تنها توجه داشته باشید که قبل از خشک شدن لکه خون برای پاک کردن لکه اقدام بفرمایید. برای پاک کردن لکه خون با سرکه باید ابتدا سرکه را روی لکه خون بریزید و بعد از ده دقیقه با استفاده از پارچه سفید و یا حوله مناسب برای پاک کردن لکه اقرام نمایید.

از بین بردن لکه خون روی مبل با آب اکسیژنه

آب اکسیژنه یا هیدروژن پراکسید از جمله ترکیب های مناسب برای پاک کردن و از بین بردن لکه خون روی مبل است. برای پاک کردن لکه خون روی مبل با آب اکسیژنه، باید آب اکسیژنه را روی لکه خون روی مبل ریخت و بعد از آن با استفاده از آب سرد و پارچه تمیز اقدام به پاک کردن لکه خون روی مبل نموده و بعد از آن باید مبل را خشک کرد.

از بین بردن لکه خون روی مبل با آمونیاک

آمونیاک محلولی مناسب برای پاک کردن و از بین بردن لکه خون روی مبل است. برای این کار باید آمونیاک را با آب سرد ترکیب نمود و سپس این محلول رقیق شده را روی لکه خون مبل ریخت و بعد از چند دقیقه با استفاده از یک پارچه تمیز سفید، لکه خون را پاک کرد.

پاک کردن لکه خون روی مبل با نوشانه

نوشابه هم یکی از گزینه های مناسب برای پاک کردن لکه خون است که باید نوشابه را روی لکه خون مبل ریخت و بعد از مدتی صبر، با استفاده از دستمال خیس شده با آب سرد روی لکه بکشید و اقدام به تمیز کردن لکه خون روی مبل نمایید. بهتر است که از نوشابه های بی رنگ برای پاک کردن لکه خون از روی مبل استفاده کنید تا خود نوشابه روی مبل را لک نکند.

پاک کردن لکه خون از روی مبل با نشاسته ذرت

یکی از روش های رایج برای از بین بردن لکه خون روی مبل استفاده از نشاسته ذرت است که باید حتما نشاسته ذرت را با آب به حالت خمیری درآورید و روی لکه بمالید و و با حرکات آرام روی لکه بکشید، این قسمت را در مقابل آفتاب قرار دهید تا قدرت پاک کنندگی نشاسته ذرت افزایش یابد و با قدرت بیشتری لکه خون مبل را از بین ببرد. اگر بعد از ایجاد لکه خون روی مبل، سریعا اقدام برای پاک کردن و از بین بردن لکه خون روی مبل کنید احتمال باقی ماندن لکه خون روی مبل بسیار کم می شود.

پاک کردن لکه خون روی مبل با پودر بچه

یکی از پاک کننده های لکه خون روی مبل، استفاده از پودر بچه است که برای تمیز کردن لکه خون با پودر بچه باید پودر بچه را با آب سرد ترکیب کنید تا حالت خمیری پیدا کنه و بعد روی لکه خون مبل بمالید و بعد از چند ساعت که خمیر پودر بچه، خشک شد آن را از روی مبل جدا نموده و با دستمال مرطوب شده با آب سرد، لکه پاک شده را تمیز کنید اگر لکه خون روی مبل به طور کامل پاک نشده بود در این صورت از نشاسته ذرت استفاده کنید تا لکه خون روی مبل به طور کامل از بین برود.

از بین بردن لکه خون روی مبل با آب سرد شور

برای پاک کردن لکه خون روی مبل باید رویه ی مبل را جدا نمایید و سپس رویه مبل خونی را به مدت 4 ساعت درون آب سرد شور گذاشته و بعد از آن کمی مایع لباسشویی اضافه نمایید و پارچه مبل را خوب بشویید.

از بین بردن لکه خون از روی مبل با آب سرد و صابون

مخلوط آب و سرد و صابون محلول خوبی برای از بین بردن لکه خون از روی مبل است . بهتر است که بعد از ایجاد لکه خون سریعا اقدام به تمیزی مبل و از بین بردن لکه خون نمایید تا اثری از آثار لکه خون روی مبل باقی نماند.

قالیشویی مهر و ماه با ارائه خدمات مبل شویی در کاشانک تهران امکان پاک سازی هر نوع لکه و کثیفی از روی مبل را برای ساکنین منطقه 1 و سایر مناطق تهران را ممکن کرده است.