امروزه فرش از جمله لوازم ضروری در هر منزل است که تمیزی و نظافت این کالا در منزل بسیار مهم می باشد. از آنجایی که شستشوی قالی ها در منزل مقدور نیست، باید شستن قالی ها را بر عهده ی قالی شویی های کاربلد و با تجربه گذاشت. برخی قالی شویی ها مجهز به دستگاه های صنعتی برای شستشوی قالی هستند که خب شستن قالی ها با این دستگاه ها مزایا و معایبی دارد در این مطلب به مزایا و معایب قالیشویی با دستگاه پرداختیم با ما همراه باشید:

مزایای شستشوی قالی ها با دستگاه های اتوماتیک

قالیشویی با دستگاه های اتوماتیک مزایای ویژه ای دارد که با توجه به مرکز قالی شویی که مراجعه می نمایید  و با توجه به دستگاهی که استفاده می شود قطعا کیفیت، کارایی و سرعت شستشوی قالی بالا خواهد بود.

دستگاه اتوماتیک شستشوی قالی، دستگاه صنعتی است که با بهره گیری از علم، دست نیروی انسانی را در امر شستشوی قالی کم کرده است. افرادی که در قالیشویی ها مشغول به کارند، آشنایی کامل با فرش دست باف و فرش ماشینی دارند و همچنین نحوه ی صحیح شستشوی فرش با دستگاه را می دانند. از این رو فرش در این قالیشویی ها با دقت و کیفیت و سرعت بالا شسته خواهد شد.

قالی آسیب نمی بیند

شستشوی فرش ها با دستگاه را شستشوی مکانیزه ی فرش می نامند. در شستشوی مکانیزه دخالت نیروی انسانی در امر شستشوی قالی بسیار کمتر خواهد بود از این رو خطای انسانی که منجربه پارگی ریشه های فرش و فشردگی بیش از حد تار و پود فرش می شود را نخواهیم داشت. در شستشوی غیر مکانیزه که نیروی انسانی در شستشو دخیل است و عمده فعالیت ها توسط نیروی انسانی انجام می شود پارگی فرش و ریشه های فرش را در پی دارد. در شستشوی مکانیزه فرآیند گردگیری و جابجایی فرش ها هم مکانیزه انجام می شود و اینگونه آسیب و پارگی در فرش ها ایجاد نخواهد شد.

لکه های سخت و کهنه پاک می شوند

در شستشو توسط نیروی انسانی خیلی از لکه های روی قالی را که کهنه شده اند یا لکه های سختی دارند، از بین برده نمی شود و یا در نهایت اثری از آثار لکه باقی می ماند اما در شستشوی مکانیزه ی فرش، دستگاه های اتوماتیک شستشوی فرش این توانایی را دارند که هر گونه لکه کهنه و یا لکه های عمیقی که در تار و پود قالی هستند تمیز کنند.

حفظ رنگ و نرم شدن قالی

فرش ضدعفونی می شود

در برخی قالی شویی ها فرآیند قالی شویی به روش آنتی باکتریال خواهد بود تا فرش بدون دخالت نیروی انسانی و بکار رفتن دست، ضدعفونی گردد.

سرعت در شستشو بالا می رود

شستشوی فرش با دستگاه های اتوماتیک با سرعت بالا انجام می شود و در زمان بسیار صرفه جویی خواهد شد.

صرفه جویی در مصرف آب و انرژی

شستشوی قالی با دستگاه یک مزیت بزرگ دارد و آن اینکه در مصرف آب و انرژی صرفه جویی خواهد شد. استفاده از دستگاه های اتوماتیک شستشوی قالی، مصرف آب و مواد شوینده را بسیار کم می کند.

خشک شدن بدون آلودگی و گرد و خاک

در شستشوی فرش با دستگاه و بدون دخالت دست، فرآیند خشک شدن ویژه ای هم دارد که در این فرآیند، دیگر نیازی نیست برای خشک شدن فرش، آن را در محیط باز و در معرض نور خورشید و گرد و خاک قرار دهند. در شستشوی مکانیزه فرش در داخل گرمخانه هایی با دمای استاندارد گذاشته می شود و فرش در این گرمخانه ها به طور کامل خشک می شوند. اینگونه فرآیند خشک شدن فرش صورت میگیرد. در خشک شدن فرش در معرض آفتاب، مجدد گرد و خاک و آلودگی در زمان خشک شدن، روی فرش ها می نشیند که اینگونه با استفاده از گرمخانه، دیگر گرد و خاک و آلودگی به فرش نمی رسد.

مزایا و معایب قالیشویی با دستگاه
مزایا و معایب قالیشویی با دستگاه – قالیشویی مهر و ماه

دستگاه های اتوماتیک در قالی شویی

دستگاه های مختلفی برای شستشوی قالی ها بکار می رود. در شستشوی کاملا مکانیزه حتی گرد گیری هم توسط دستگاه انجام می شود.

دستگاه گردگیر یا خاک گیر

دستگاه های گردگیر به دو صورت نیمه اتومات و تمام اتومات می باشند که برای از بین بردن گرد و خاک و آلودگی از روی فرش استفاده می شوند. این دستگاه ها خاک گیر نام دارند که قبل از شروع فرآیند شستشو، با این دستگاه ها خوب گرد و خاک فرش گرفته می شود و بعد به بخش شستن فرش منتقل می شوند.

دستگاه قالی شویی اتوماتیک

دستگاه قالی شویی اتوماتیک بدون کوچکترین دخالت دست، کلیه ی مراحل شستن قالی انجام می شود و این دستگاه مواد شونده و مصرف آب را کنترل می کنند و در نتیجه مواد شوینده و آب هدر نمی رود. دستگاه قالیشویی اتومات از چند فرچه و برس برای شستن فرش تشکیل شده است که به راحتی آب و مواد شوینده را روی فرش می ریزد و کار شستن فرش انجام می شود.

دستگاه های خشک کن اتوماتیک فرش

دستگاه های خشک کن اتوماتیک، فرش را به طور کامل خشک می کنند و در قسمتی فرش آبگیری می شود و بعد وارد فرآیند خشک شدن می شود.

مجموعه ی مهر و ماه خدمات قالیشویی در کاشانک تهران و سایر مناطق را بصورت تخصصی انجام داده و مجهز به دستگاه های مدرن و پیشرفته برای شستشوی قالی های دست باف و ماشینی هستند که به راحتی در کمترین زمان ممکن قالی ها را با مواد شوینده ی غیر مضر، بدون آسیب شسته و تحویل مشتری می دهند.

در صورتی که تمایل دارید قالی هایتان در منزل شستشو شود تنها با یک تماس با قالی شویی و مبل شویی مهر و ماه در تهران این خواسته را عملی نمایید تا کادر مجرب به منزل بیایند و فرش و موکت و مبل مورد نظر را شستشو دهند. قالیشویی مهر و ماه به شما تضمین کیفیت در امر شستشوی قالی ها و مبل ها را می دهند.

همانطور که گفته شد فرش از جمله وسایل ضروری در هر منزل است که تمیزی و نظافت فرش، در نظافت منزل و تمیز دیده شدن منزل بسیار اهمیت دارد. امروزه کار شستشوی فرش ها بر عهده ی شرکت های قالی شویی گذاشته شده است. چرا که هر کسی در منزل توانایی شستن قالی را ندارد و امکاناتی چون حیاط بزرگ برای شستن و خشک شدن و همچنین آب فراوان در دسترس نیست و از همه مهم تر اینکه قالی ها در روش شستشوی سنتی، به خوبی تمیز نمی شوند و ریشه های قالی ها در روش سنتی زرد می شود و حالت چرکی پیدا می کند.

در شستشوی مدرن قالی شویی ها، همه ی مراحل شستشو، مکانیزه است و تمامی کارهای شستشوی قالی با دستگاه انجام شده و دیگر نقش نیروی انسانی و دخالت دست در شیوه ی مدرن شستشو کم رنگ تر خواهد بود. از این رو خطای انسانی و آسیب به بافت فرش اتفاق نمی افتد. شستشوی مدرن و مکانیزه ی فرش ها علاوه بر این مزایا، معایبی هم دارد که ما در این مقاله به این موارد اشاره خواهیم کرد.

معایب قالیشویی با دستگاه در قالی شویی های مدرن

شستشوی مدرن و مکانیزه ی قالی شویی ها معایبی دارد که نمی توان از آن ها غافل شد چرا که می تواند به قالی و تار و پود آن آسیب وارد سازد. قالی شویی های زیادی در شهر های بزرگ هستند که کار قالیشویی را به شیوه ی مدرن انجام می دهند که بسیاری از این قالی شویی ها دارای مجوز رسمی از اتحادیه ی قالی شویان نیستند و بدون دارا بودن مجوز رسمی مشغول به فعالیت هستند.

این قالی شویی ها در کار خود تخلف می کنند و برای پایین آوردن هزینه ها از مواد بی کیفیت، دستگاه های قدیمی و از رده خارج برای شستشوی قالی ها استفاده می کنند و همچنین کادری بی تجربه را برای کار دارند از این رو شستن قالی ها توسط این قالی شویی های بدون مجوز رسمی، آسیب فراوانی برای قالی ها به دنبال خواهد داشت که بسیاری از این آسیب ها جبران پذیر نخواهد بود و دست مشتریان به جایی بند نیست چرا که این افراد مجوز رسمی ندارند و شما خود قالی را تحویل افراد متخلف داده اید.

در قالی شویی های نامعتبر و بدون مجوز رسمی از اتحادیه ی قالی شویان، نمی توانید انتظار داشته باشید قالی هایتان در نهایت کیفیت و دقت شسته شوند و همچنین این قالی شویی ها عدم تحویل در زمان مشخص را خواهند داشت. از دیگر معایب این قالی شویی با دستگاه مدرن، دبه کردن در قیمت است چرا که در آخر، فاکتوری جدای آنچه قرارداشته اید به شما تحویل می دهند که مبلغ فاکتور، بسیار بالاتر از آن چیزی بوده که قرار داشته اید.

باید بدانیدکه شستشوی قالی ها با دستگاه های مدرن و به روز و کارآ با کادر مجرب و آموزش دیده در قالی شویی های معتبر و دارای سابقه ی درخشان مانند قالی شویی مهر و ماه در تهران هیچ گونه ضرری برای قالی های دست باف و ماشینی ندارند و هیچ گونه مشکلی را در بافت قالی ایجاد نمی کنند چرا که قالی ها برای شستشو تماما در این دستگاه ها هستند و این دستگاه ها میزان مواد شستشو و میزان فرچه کشیدن استانداری دارند و فرآیند آبکشی کاملا بدون فشار و با دقیت انجام می گیرد.

از این رو فشاری به قالی وارد نمی شود و قالی کشیده نمی گردد. در فرآیند خشک شدن قالی ها بعد از شستشو، چون قالی ها با دمای یکسان و استاندارد خشک می شوند و همچنین در این خشک شدن، قالی کشیده و چلانده نمی شود و همچنین آویز نمی گردد از این رو در ابعاد قالی هم تغییری ایجاد نخواهد شد. در فرآیند خاگیری قالی به قالی ها ضربه زده نمی شود از این رو مانند قالی شویی سنتی آسیبی به قالی وارد نمی گردد.

توصیه می شود زمانی که قصد دارید قالی هایتان را بشویید، قبل از هر چیز خوب تحقیق کنید و قالی ها را به قالیشویی معتبر و دارای مجوز و سابقه درخشان بسپارید تا هم از کیفیت شستشو راضی باشید و هم اطمینان داشته باشید که آسیبی به قالی وارد نمی شود و سلامت فرشتان به طور کامل حفظ می گردد.

قالی شویی مهر و ماه در تهران قالی شویی مدرن و تماما مکانیزه ای است که کادر مجرب و آموزش دیده ای دارد از این رو می توانید با خیال راحت قالی ها را برای شستشو به آن ها بسپارید تا هم از سلامت فرش هایتان مطمئن باشید و هم از کیفیت کار و تمیزی و شستشوی قالی ها رضایت کامل داشته باشید. لازم به ذکر است که بدانید قالی شویی و مبل شویی مهر و ماه در تهران سابقه ی درخشانی در زمینه ی شستشوی قالی و مبل دارد.