مبلمان چستر دارای سبک و ظاهر بسیار متفاوتی است و از این رو با هر سلیقه تطابق ندارد. مبلمان چستر با ابعاد مختلف و با جنس هایی متفاوتی چون چرم و پارچه و یا مخمل در دسترس می باشند و افراد می توانند مبل مناسب با فضای خود را سفارش دهند. مبل های چستر دارای دکمه های زیادی است و نمای دکمه دار آن سبب می شود که تمیز کردن مبل چستر کار راحتی نباشد از این رو اگر این نوع مبلمان را انتخاب نمودید حتما قبل از اینکه به نظافت و تمیزی مبل دست بزنید، روش تمیز کردن مبل را بیاموزید.

نحوه تمیز کردن مبل چستر در خانه

مبل های چستر بر اساس جنسشان، روش های متفاوتی برای تمیزی دارند که ما در این مقاله شما را با نحوه تمیز کردن مبل چستر آشنا خواهیم نمود.

نحوه تمیز کردن مبل چستر چرمی

مبلمان چستر چرمی اگر به خوبی نگهداری و تمیز شوند جلوه خود را از دست نمی دهند. اکثر افرادی که مبل چستر چرمی دارند از داشتن این نوع مبلمان راضی نبوده و همواره شاکی از این موضوع هستند که ظاهر مبلشان از بین رفته و مانند روز های اول جلوه ندارد و این درصورتی است که اگر به تمامی نکات نگهداری و تمیز کردن مبل چستر چرمی عمل کنند مبلشان سالیان طولانی مانند روز اول، جلوه داشته و چون نگین در محل می درخشد.

برای تمیز کردن مبل چستر چرمی باید ابتدا مبلمان را به خوبی جارو برقی کشید تا سطح مبل از هرگونه گرد و غبار و زباله عاری گردد. از آنجایی که مبل چستر دارای پستی و بلندی های فراوانی است از این رو در این قسمت ها گرد و غبار وجود دارد که به راحتی با جارو برقی پاک نمی شود پس باید با دستمال این نقاط را پاک نمایید.

در این قسمت با دستمالی مرطوب تمامی سطح مبل و نقاط فرورفته مبل چستر را به آرامی تمیز نمایید. چرم به مواد شیمیایی بسیار حساس است از این رو بهتر است از مواد شوینده شیمیایی برای پاک کردن مبل چستر چرمی استفاده نشود. مبلمان چرم را با دقت و به آرامی پاک نمایید زیرا ممکن است با کوچکترین بی احتیاطی مبل چستر چرمی دچار پارگی گردد.

توجه داشته باشید که مبلمان چستر چرمی باید حداقل ماهی یکبار به این صورت تمیز شوند تا عاری از هرگونه گرد و خاک و زباله و لک شود و حتما بعد از تمیزی مبلمان چرمی از واکس مخصوص چرم استفاده گردد تا جلوه اولیه خود را داشته باشد.

مبل چستر را در مقابل نور خورشید، رادیاتور، شومینه، دستگاه تهویه مطبوع قرار ندهید چرا که مبل چرم بسیار حساس است و بعد از مدتی دچار پارگی خواهد شد و یا پوسته پوسته می گردد.

نحوه تمیز کردن مبل چستر پارچه ای

برای تمیز کردن مبل چستر پارچه ای هم باید ابتدا مبلمان را با دقت و به آرامی جارو برقی کشید. تمام فرورفتگی های مبل چستر را به خوبی جارو بزنید تا عاری از هر گونه گرد و غبار شود. در مرحله بعدی باید محلول پاک کننده بی ضرری را درست کنید. دو قاشق غذا خوری مایع شوینده را در دو فنجان آب حل نموده و سپس یک قاشق غذا خوری سرکه به محلول اضافه کنید بعد از این دستمال تمیز نرمی را به محلول آماده شده آغشته نمایید و خوب آبگیری کرده و بر روی سطوح پارچه ای مبل چستر بکشید تا لکه های ایجاد شده روی مبل پاک شوند.

حواستان باشد دستمال را به آرامی روی سطح مبل چستر بکشید زیرا اگر سفت و با فشار دستمال را روی مبل بکشید، پارچه مبل دچار سایش و یا خرابی می گردد. در انتها هم با دستمالی خشک رطوبت ایجاد شده بر روی سطح مبل را خشک نمایید، پس از آن باید مبل چستر پارچه ای را در هوای آزاد بدون گرد و غبار قرار دهید تا خشک گردد و یا برای خشک شدن سریع هم می توانید از پنکه کمک بگیرید.

تمیز کردن مبل چستر
تمیز کردن مبل چستر در خانه

تمیز کردن مبل چستر مخملی

برای تمیز کردن مبل چستر مخملی هم باید ابتدا با جارو برقی سطح مبل را جارو برقی کشید و تمامی فرورفتگی ها و درزها را با دقت و به آرامی عاری از هرگونه گرد و غبار نمود. از آنجایی که مخمل کرک و غبار را بیشتر به خود می گیرد بهتر است بعد از جارو کشیدن، با برس نرمی تمامی سطح مبل چستر مخملی را از هرگونه گرد و غبار پاک نمود.

بعد از آن باید با دستمال مرطوبی به آرامی و بدون هیچ گونه فشاری سطح مخملی مبل را پاک نمایید. مبل چستر مخملی را در مقابل نور خورشید قرار ندهید زیرا نور خورشید رنگ مخمل را می برد و اینگونه زیبایی اولیه مبل از دست خواهد رفت.

مبل چستر مبلی پر از فرورفتگی و برآمدگی است از این رو وجود گرد و غبار در درز ها و فرورفتگی های مبل سبب از بین رفتن جلوه اولیه ی مبل خواهد شد از این رو نظافت مبل چستر بسیار اهمیت دارد، پس مبل های چستر نیاز دارند که مرتب  جاروبرقی کشیده شوند و گرد و غبار و کثیفی فرورفتگی های مبل پاک شود.

شستن مبل چستر با مواد شوینده شیمیایی به هیچ عنوان توصیه نمی شود چرا که بافت و پارچه و یا چرم دچار آسیب می شود. شستن و نظافت مبل چستر بسیار نیاز به دقت دارد و اگر فرد در این زمینه با تجربه نباشد می تواند این تمیز نمودن ناشیانه مبل برایش گران تمام شود و کلا مبل را دچار آسیب کند، از این رو معمولا افراد شستن مبل چستر را به مبل شویی ها واگذار می کنند تا بدون آسیب به مبل، شستشوی مبل را در سریع ترین زمان ممکن برایشان داشته باشد.

قالیشویی و مبل شویی مهر و ماه یکی از کارآمد ترین مجموعه هایی است که به طور تخصصی در زمینه مبل شویی در محمودیه تهران فعالیت دارد و با داشتن دستگاه های مدرن و به روز و همچنین نیروی کار کارآمد، شستشوی سریع و با دقت مبل چستر را در محل انجام می دهد. قالیشویی و مبل شویی مهر و ماه در کلیه ی مناطق تهران آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است.