شاید برایتان جالب باشد که بدانید یکی از روش های تمیز کردن مبل استفاده از ترکیب جوش شیرین و سرکه است. محلول جوش شیرین و سرکه لک و آلودگی را از سطح رویه ی مبل از بین می برد و بوی بد آن را می گیرد و تنها در صورتی که لک و آلودگی روی مبل، مربوط به مدت زمان زیادی باشد آنگاه لکه به راحتی پاک نمی شود و برای پاک کردن لکه باید ترفند ها و راهکارهای دیگری بکار برد زیرا لکه های مبل به تار و پود مبل نفوذ کرده اند و باید برای پاک کردن لکه ها از مواد شوینده قوی تر و دستگاه های قوی تری استفاده شود که باید به سراغ مبل شویی های با تجربه و کاربلد مثل مبل شویی مهر و ماه در تهران بروید تا بتوانید از شر لکه های قدیمی و ماندگار رهایی یابید.

روش تميز كردن مبل با جوش شيرين و سرکه

ترکیب جوش شیرین و سرکه ترکیب کاملا موثر در پاک کردن لکه های روی سطح مبل است که به طور عجیبی این لکه ها را به سرعت محو می نماید.

جوش شیرین یا سدیم هیدروژن کربنات یا سدیم بی کربنات یک ترکیب شیمیایی است که به صورت بلور یا پودر در دسترس ما قرار دارد و طعمی شور و قلیایی داشته و خاصیت جاذب و رطوبت گیر و بوگیر دارد که خودش به تنهایی خاصیت پاک کردن لکه های روی سطح مبل را دارد.

سرکه سفید هم خاصیت ضد عفونی، لکه زدایی و برق انداختن دارد که به تنهایی برای پاک کردن لکه های سطح مبل استفاده می شود.

زمانی که دو ترکیب جوش شیرین و سرکه که هر کدام خاصیت پاک کنندگی بالایی در از بین بردن لکه های سطح مبل را دارند کنار هم قرار می گیرند و ترکیب می شوند خاصیت پاک کنندگی خیلی قوی تری پیدا می کنند و از این رو ترکیب مفید و موثری و جادویی در جهت پاک کردن لکه های مبل خواهند بود.

آموزش مرحله به مرحله ی تميز كردن مبل با جوش شيرين و سرکه

غبار روبی مبلمان

در مرحله اول باید سطح مبل را آغشته از هرگونه گرد و غبار و زباله نماییم. برای غبار روبی بهتر از جاروبرقی استفاده شود تا هر گونه گرد و غبار و زباله از سطح مبل محو گردد. بعد از این مرحله می توانید از برس های پرزگیر هم استفاده نمایید تا تمام کرک حیوانات خانگی از سطح مبل پاک گردد زیرا جاروبرقی کرک حیوانات را جمع آوری نمی کند.

کشیدن دستمال مرطوب

روی سطح مبل ها دستمال مرطوبی بکشید تا سطح مبل کاملا پاک شود و این کشیدن را بهتر است به آرامی و بدون فشار انجام دهید.

توجه داشته باشید که دستمال تمیز و مرطوب باشد دستمال باید کاملا آبگیری شده باشد.

آماده سازی ترکیب جوش شیرین و سرکه

ترکیب جوش شیرین و سرکه لکه بر قوی برای تمیز کردن مبل می باشد و برای پاک کردن لکه های عرق بدن، شکلات، چای، و …. بر روی مبل استفاده می شود. برای تهیه ی ترکیب سرکه و جوش شیرین باید در نیم لیتر آب گرم، 100سی سی سرکه سفید، 2 قاشق مربا خوری جوش شیرین، 150سی سی الکل و یک قاشق غذا خوری نرم کننده پارچه بریزید. این مواد را به خوبی مخلوط نمایید و آن ها را در یک ظرف اسپری ریخته و در سطح لکه ایجاد شده روی مبل اسپری کنید، حواستان باشد بیش از حد سطح مبل خیس نشود. سپس با یک دستمال نرم یا برس نرم روی لکه بکشید تا رفته رفته لکه محو گردد. در آخر سطح مبل را با دستمال خشک تمیزی خشک نمایید.

توجه داشته باشید قبل از استفاده از هر نوع محلول و یا ترکیبی روی سطح مبل، آن را روی قسمتی از مبل که دیده نمی شود و دور از دسترس است امتحان نمایید و بعد از رضایت از نحوه اثر، روی سطح مبل استفاده کنید.

ترکیب جوش شیرین و سرکه را به نحو دیگری هم می توانید درست کنید. برای این ترکیب کافی است که یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را با سرکه سفید و آب گرم ترکیب نموده و آن را به صورت اسپری استفاده نمایید و یا با دستمال روی سطح مبل بکشید.

ترکیب جوش شیرین و سرکه اثر فوق العاده ای و جادویی بر روی از بین بردن لکه های مبل دارد.

اسپری نمودن ترکیب جوش شیرین و سرکه

ترکیب جوش شیرین و سرکه ای را که تولید نموده اید را می توانید بر روی سطح مبل اسپری نمایید و یا نه این محلول را با دستمال تمیز روی لکه های بکشید تا کم کم لکه ها از بین بروند. توجه داشته باشید که سطح مبل را خیلی از محلول خیس نسازید و سطح مبل فقط در حد رطوبت باید باشد چرا که بعد از اتمام کار، آب و رطوبت به سطح زیرین بافت مبل نفوذ می کند و خشک شدن آن به راحتی انجام نمی گیرد، آنگاه بوی نم و نا شما آزار می دهد. یادتان باشد که دستمال را به آرامی و بدون هیچ گونه فشاری روی سطح مبل بکشید تا سطح رویه ی مبل آسیب نبیند.

خشک کردن سطح مبل

بعد از تمام شدن و از بین رفتن لکه های مبل باید سطح مبل را خشک نمایید و برای اینکار بهتر است از دستمال خشک تمیزی استفاده نمایید . در این مرحله هم نباید دستمال را به سختی و محکمی روی سطح مبل بکشید و باید به آرامی اینکار را انجام دهید و حتی مبل را در هوای آزاد بدون از گرد و خاک بگذارید تا کاملا سطح مبل خشک گردد.

اگر برای از بین بردن لکه های مبل نمی توانید وقت بگذارید و تمام مرحله ها را مو به مو و مرحله به مرحله انجام دهید بهتر است خودتان پاکسازی مبل را بر عهده نگیرید زیرا تنها سبب آسیب به مبل خواهید شد. برای از بین بردن لکه ها از سطح مبل باید به سراغ مبل شویی هایی که به طور تخصصی در شستشوی مبل فعالیت دارند بروید تا مبل هایتان را با کامل ترین شیوه های شستشو، مانند روز اول عاری از لکه نمایند. قالیشویی مهر و ماه خدمات مبل شویی در محمودیه و سایر نقاط تهران را با داشتن دستگاه های مدرن و به روز و آشنایی با جدیدترین شیوه های شستشوی مبل ارائه داده و می توانند مبل هایتان را در کمترین زمان ممکن و بدون هیچ آسیبی بشوید. قالی شویی و مبل شویی مهر و ماه با داشتن کادر آموزش دیده در اسرع وقت و در منزل، شستشوی مبل شما را بر عهده می گیرند و با بهترین کیفیت، مبل شسته شده را در اختیارتان خواهند گذاشت.