امروزه مبلمان جز وسایل لوکس و ضروری در منزل  به حساب می آید که به نسبت کالای گرانی است و هر گونه آسیب به این کالا قطعا ناراحت کننده است. یکی از بدترین اتفاق هایی که می تواند برای مبلمان بیفتد این است که مبل دچار سوختگی شود که این سوختگی می تواند در درجات مختلف صورت بگیرد. در این مطلب در مورد ترمیم سوختگی مبل به شما اطلاعات دادیم با ما همراه باشید:

سوختگی مبل از جمله مشکلاتی است که ظاهر مبل را نامناسب می کند و در ادامه نمای منزل را زشت می نماید. اگر مبلتان دچار سوختگی شد سریعا در جهت رفع این سوختگی برآیید که می توانید یا خود، جای سوختگی روی مبل را از بین ببرید و یا مبل را در اختیار مبل شویی های خبره و با سابقه درخشان مثل قالی شویی مهر و ماه در تهران قرار دهید تا مبل ها را به بهترین نحو اصلاح نمایند و جای سوختگی را برایتان محو کنند.

چگونه سوختگی را از روی مبل محو کنم ؟

افراد جای سوختگی سیگار را روی مبل یکی از بدترین آسیب ها به مبل می دانند چرا که سیگار باعث ذوب شدن و از بین رفتن پارچه مبل می شود و از دید خیلی از افراد راهی برای رفع این جای سوختگی نیست. در این مقاله برای رفع جای سوختگی و ترمیم سوختگی مبل، راه کار هایی ارائه می دهیم که شما می توانید با استفاده از راهکارها، خود به ترمیم سوختگی مبل بپردازید.

از بین بردن جای سوختگی سیگار بر روی مبل

جای سوختگی سیگار درجات مختلفی روی مبل دارد، یا بافت پارچه به طور کامل ذوب شده است و یا فقط یک لکه ی زرد سوختگی سطحی روی رویه ی مبل ایجاد کرده است که در همه موارد باید برای ترمیم مبل تمامی مراحل را مو به مو انجام داد.

از بین بردن لکه ی سوختگی روی مبل

قبل از هر اقدامی برای از بین بردن لکه سوختگی روی مبل، باید با برس نرم و یا یک مسواک نرم به آرامی روی آثار سوختگی رویه ی مبل بکشید تا خاکستر سیگار تا جایی که امکان دارد از رویه ی مبل پاک شود.

در مواردی با استفاده از یک تکه پنبه ی آغشته به الکل به راحتی می توانید جای سوختگی را از بین ببرید. با پنبه آغشته به الکل به آرامی روی سوختگی مبل بکشید تا لکه از بین برد و یا لکه سوختگی کم رنگ شود و بعد از آن روی لکه سوختگی با پنبه خیس بکشید و اگر بعد از آن اثری از آثار سوختگی بر روی پارچه باقی مانده بود می توانید از آب اکسیژنه استفاده نمایید. به جای پنبه هم می توانید از برس لطیف نرم کمک بگیرید.

برای از بین بردن لک سوختگی روی مبل می توانید از مایع لباسشویی استفاده کنید برای این کار باید کمی مایع لباسشویی روی محل سوختگی بمالید تا لکه در آن حل شود. بعد از آن باید لکه را با پارچه پاک کنید و روی آن را با پارچه ای مرطوب بکشید تا کاملا مایع از روی مبل پاک شود. بعد از خشک شدن مبل، در صورتی که هنوز لکه ای کمرنگ از سوختگی روی پارچه مبل باقی مانده بود می توانید از پاک کننده ی کلر که برای رنگ های روشن استفاده می شود و یا آب اکسیژنه استفاده نمایید.

از مخلوط آب و گلیسیرین می توانید برای از بین بردن اثر سوختگی روی مبل استفاده کنید برای این کار باید به نسبت مساوی آب و گلیسیرین را مخلوط نمایید. پارچه تمیزی را به ترکیب آب و گلیسیرین آغشته کرده و سپس روی محل سوختگی بکشید و بعد از گذشت یک تا دو ساعت صبر نمایید تا این ترکیب روی مبل خشک شود سپس محل را با دستمال تمیز و مرطوبی پاک نمایید.

برای از بین بردن لکه سوختگی روی مبل، می توانید از خمیر جوش شیرین استفاده نمایید که برای این کار با آب و جوش شیرین ترکیب خمیری درست نمایید و بعد از اینکه خمیر خشک شد آن را از روی مبل بردارید و با پارچه مرطوب سطح را کاملا تمیز نمایید.

اگر بعد از اینکه روش های بالا را استفاده نمودید و باز هم لکه روی مبل بود و پاک نشد باید به سراغ روش های قوی تر بروید تا بتوانید از شر لکه ی روی مبل خلاص شوید.

ترمیم سوختگی مبل

برخی از لکه های سوختگی به صورت ذوب شدن پارچه مبل می باشند و برای از بین بردن لکه ی سوختگی راهی چون ترمیم و رفوی پارچه مبل نداریم که برای اینکار باید مرحله به مرحله پیش برویم:

ابتدا باید محل سوختگی را بررسی نمایید، لبه های سوختگی که تغییر رنگ داده اند را با قیچی تیز بچینیم. اگر اندازه ی جای سوختگی روی مبل بزرگ بود باید تکه ای از پارچه ی مبل را از قسمتی از مبل که دیده نمی شود جدا کنیم و این تکه پارچه را داخل سوراخ قرار دهید.

تنها توجه داشته باشید که پارچه را در جهت طرح پارچه قسمتی که لکه در آن ایجاد شده است بگذارید. دور پارچه را به چسب پارچه آغشته نمایید و پدی نازک را روی لکه گذاشته و سپس روی این قسمت جسم وزن داری مثل کتاب قرار دهید. زمانی که چسب خشک شد کتاب را برداشته و بعد از آن، پد را به آرامی بردارید.

توجه داشته باشید که اگر جای سوختگی زیاد نیست و در معرض دید قرار ندارد، می توانید با کمک گرفتن از کوسن ها و یا شال مبل این نقاط را بپوشانید.

اگرمبل شما دچار لکه سوختگی شده است و  نمی توانید تمامی این موارد و مراحل را با دقت و ظرافت انجام دهید توصیه می شود این کار را بر عهده متخصصان این امر بگذارید مبل شویی های با تجربه و سابقه درخشان در زمینه شستشو و نظافت مبل و ترمیم سوختگی مبل مهارت کافی را دارند از این رو بسیار سریع تر و حرفه ای تر از شما عمل می کنند.

مبل شویی و قالی شویی مهر و ماه در تهران دارای سابقه ی درخشان در زمینه ی مبل شویی و قالی شویی است از این رو می توانید با خیال راحت مبل هایتان را که دچار سوختگی شده اند در اختیار آن ها قرار دهید تا در جهت ترمیم لکه ی سوختگی اقدام نمایند. شعبه مبل شویی شهرک محلاتی قالیشویی شویی مهر و ماه با داشتن دستگاه های مدرن و کادر آموزش دیده ی مجرب، در کمترین زمان مبل ها را از لکه های سوختگی عاری می نماید.